Fysioterapiapalvelut

Fysioterapia auttaa Sinua jatkamaan, parantamalla ja ylläpitämällä liikunta- ja toimintakykyäsi ja antaa avaimet omasta hyvinvoinnistasi huolehtimiseen!

Tervetuloa hoitoon!

Tutustu fysioterapian monipuoliseen ja kiehtovaan maailmaan.

Lataa itsellesi maksuttomia oppaita mm. selän ja niskan hoitoon selkäkanavalta. Ole hyvä!

Selkäliitto tarjoaa sinulle maksuttoman taukojumppamuistutuksen. Tilaa ilmainen muistutus tästä!

Hieronnan kipupisteet esiteltynäSuomalaista palvelua- logo

Milloin fysioterapiaan?

Kärsitkö sinä

• päänsäryistä
  • huimauksesta
  • niska-hartiakivuista
  • käsien puutumista
  • selkäkivuista
  • nivelkivuista

Tai oireileeko

• niskasi
  • selkäsi
  • olkapääsi
  • ranne tai kyynärpää
  • polvesi
  • lonkkasi

Tyypillisiä tuki-ja liikuntaelinten vaivoja, joita mm. hoidamme

• Niska- ja hartiaseudun kipu- sekä jäykkyystilat, esim jännitysniska, käsien puutuminen, päänsäryt
  • Hermojen pinnetilat, esim iskiasvaivat
  • Olkapään kivut, esim. kiertäjäkalvosimen oireyhtymä (rotator cuff), jäätynyt olkapää, ahdas olkapää
  • Selkäkivut, alaselkäkivut ja iskias
  • Nivelrikon aiheuttamat kiputilat, esim. polvinivel, lonkkanivel sekä ranteen ja sormien nivelet
  • Leikkausten jälkeinen kuntouttaminen, mm. selkäleikkaukset, polvi-, lonkka-ja nilkkaleikkaukset, sekä olkapään ja ranteen leikkaukset
  • Erilaiset rasitusvammat, esim. plantaarifaskiitti ”luupiikki”, tenniskyynärpää, rannekanavaoireyhtymä (canalis carpi)

Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö sekä liikkumisen asiantuntija.

St. Erikin Lääkintävoimistelu Oy tarjoaa monipuoliset fysioterapeutin palvelut Turussa kaikenikäisille, nuorista koululaisista eläkeläisiin turvallisesti, kokonaisvaltaisesti ja yksilöllisesti, juuri silloin kun kehon toimintakyky on häiriintynyt tai kun esimerkiksi kipu ja jäykkyys haittaavat elämääsi.

Palveluiden hintojen ollessa edulliset, toivon voivani auttaa mahdollisimman monia, elämäntilanteesta riippumatta. Fysioterapeutille tulon syynä sinulla voi olla esimerkiksi tuki- ja liikuntaelimistön liiallinen tai virheellinen rasittuminen/kuormittuminen tai käyttämättömyydestä johtuvat muutokset. Myös halua parantaa kuntoa tai lihasvoimaa ja -venyvyyksiä voi olla syy tulla käymään. Myös lihaksia rentouttavat hoidot, mm. hieronta, on hyvä syy ottaa yhteyttä.

Fysioterapiassa hoidon sisältö määritellään aina yksilöllisesti asiakkaan, eli sinun, tarpeiden ja tilanteen mukaan ja tavoitteet fysioteterapialle laaditaan aina yhdessä asiakkaan kanssa, jotta voisin auttaa mahdollisimman hyvin ja hoitojaksosta hyöty sinulle olisi mahdollisimman hyvä ja kauaskantoinen. Ensimmäisellä fysioterapeutin käynnillä haastattelen asiakasta ja tehdään fysioterapeutin tutkimus, jossa selvitetään tilannetasi tutkimalla lihaskireydet, lihasvoimat, nivelten liikkuvuuksia, hermokudoksen tila ja arvioidaan kiputilanne. Osa ensimmäisestä hoitoajasta pyritään aina myös käyttämään hoitoon tutkimisen lisäksi.

Fysioterapiassa keinoinani tilanteesi helpottamiseksi ovat mm. ohjaus ja neuvonta, erilaiset käsin tehtävät manuaaliset käsittelyt lihaksille ja nivelille, aktiivinen terapeuttinen harjoittelu, joka toteutetaan joko laitteilla tai ilman, sekä kivun hoidossa käytetyt fysikaaliset hoidot.

Fysioterapeuttina pyrin aina aktivoimaan ja motivoimaan asiakkaita myös itse ottamaan vastuuta terveydestään ja omasta toimintakyvystään hänen omien, sen hetkisten voimavarojen mukaan.

Muistathan, että  fysioterapeutille olet aina tervetullut sellaisena kuin olet!

Varaa aika fysioterapiaan. Soita 02- 2501 300.