Hieronta

Tule rentoutumaan ja ottamaan hetki aikaa itsellesi. Meillä myös hieronnan suorittaa aina fysioterapeutti.

Miksi hierontaan?

Hieronta on hoitotarkoituksessa tehtävää kudosten mekaanista muokkausta. Hieronnalla pyritään muun muassa:

• vilkastuttamaan kudosten aineenvaihduntaa
  • ennaltaehkäisemään sekä poistamaan jo syntyneitä lihasten jännitystiloja
  • lievittämään kipua

Fysioterapiassa hieronta on usein osana hoitotapahtumaa. Hieronnalla voidaan esimerkiksi rentouttaa hoidettavan nivelen ympärillä olevat jännittyneet lihakset ennen nivelen varsinaista hoitoa sekä lämmittää lihakset ennen venyttelyä tai lihasharjoittelua.

Millaista hieronta on?

Fysioterapiassa hieronta ei pidä koskaan tuntua kivuliaalta vaan ennen kaikkea mukavalta ja rentouttavalta. Potilaan tulee voida olla rentona koko käsittelyn ajan. Hieronta aiheuttaa usein hierottavien kudosalueiden lämpenemistä ja rentouttavan ja rauhoittavan, jopa unettavan olotilan. Myös ohimenevää päänsärkäy ja huimausta voi esiintyä, mikä on merkkinä verenkierron vilkastumisesta kun hoidetaan erityisesti niska-hartiaseutua. Käsittelyn jälkeinen lihasarkuus tyypillisesti helpottuu viimeistään seuraavan vuorokauden aikana.

Milloin hierontaa tulisi välttää?

Joissakin tilanteissa on parempi välttää hierontaa, koska siitä saattaa olla terveydellistä haittaa. Hierontaa ei pidä antaa jos on esim.  kuume, flunssa, kehon tulehdustila, laskimotukos, ihoinfektio, avohaava, murtuma, jne.

Varaa aika hierontaan. Soita 02-2501 300.

Hierontalahjakortti hopeisella rusetilla
Ilahduta ystävää lahjakortilla!