Fysioterapiapalvelut

20170606_094706

Fysioterapia, ent. lääkintävoimistelu, auttaa Sinua jatkamaan parantamalla ja ylläpitämällä liikunta- ja toimintakykyäsi ja antaa avaimet omasta hyvinvoinnistasi huolehtimiseen!

Klikkaa tästä ja tutustu fysioterapian monipuoliseen ja kiehtovaan maailmaan!

Milloin fysioterapiaan?

Kärsitkö sinä

• päänsäryistä
  • huimauksesta
  • selkäkivuista
  • nivelkivuista

Tai oireileeko

• niskasi
  • olkapääsi
  • polvesi
  • lonkkasi

Tyypillisimmät tuki-ja liikuntaelinten vaivat joita hoidamme

• Niska- ja hartiaseudun kipu- sekä jäykkyystilat, esim jännitysniska, käsien puutuminen
  • Hermojen pinnetilat, esim iskiasvaivat
  • Olkapään kivut, esim. kiertäjäkalvosimen oireyhtymä (rotator cuff), jäätynyt olkapää, ahdas olkapää
  • Selkäkivut, erityisesti alaselkäkivut
  • Nivelrikon aiheuttamat kiputilat, esim. polvinivel, lonkkanivel, sormien nivelet
  • Leikkausten jälkeinen kuntouttaminen, mm. selkäleikkaukset, polvi- nilkkaleikkaukset, sekä olkapään leikkaukset
  • Erilaiset rasitusvammat, esim. plantaarifaskiitti, tenniskyynärpää

Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö sekä liikkumisen asiantuntija. St. Erikin Lääkintävoimistelu tarjoaa monipuoliset palvelut kaikenikäisille ihmisille turvallisesti ja kokonaisvaltaisesti ja yksilöllisesti, juuri silloin kun kehon toimintakyky on häiriintynyt. Syinä voi olla esimerkiksi tuki- ja liikuntaelimistön liiallinen tai virheellinen rasittuminen/kuormittuminen tai käyttämättömyydestä johtuvat muutokset.

Fysioterapiassa hoidon sisältö määritellään aina yksilöllisesti asiakkaan tarpeiden ja tilanteen mukaan ja tavoitteet terapialle laaditaan aina yhdessä asiakkaan kanssa. Ensimmäisellä fysioterapiakäynnillä haastatellaan asiakasta ja tehdään fysioterapeutin tutkimus, jossa selvitetään asiakkaan tilanne tutkimalla lihaskireydet, lihasvoimat, nivelliikkuvuudet, hermokudoksen tila ja arvioidaan kiputilanne.

Fysioterapiassa keinoina asiakkaan tilanteen helpottamiseksi ovat mm. ohjaus ja neuvonta, erilaiset käsin tehtävät manuaaliset käsittelyt lihaksille ja nivelille, aktiivinen terapeuttinen harjoittelu, joka toteutetaan joko laitteilla tai ilman, sekä kivun hoidossa käytetyt fysikaaliset hoidot.

Fysioterapeutti pyrkii aina aktivoimaan ja motivoimaan asiakasta myös itse ottamaan vastuuta terveydestään ja omasta toimintakyvystään asiakkaan omien voimavarojen mukaan.

Muistathan että  fysioterapeutille olet aina tervetullut sellaisena kuin olet!